Εξωτερική πολιτική και άμυνα

Ομιλία του Διονύση Θεοδωρίτση στην εκδήλωση του Πράττω για την Άμυνα

« ΕΘΝΙΚΗ AΜΥΝΑ:  ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ  και  ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ »

Διονύσιος Θεοδωρίτσης, Αντιστράτηγος ε.α.

Κυρίες και Κύριοι Καλησπέρα σας.

Ευχαριστώ το ΠΡΑΤΤΩ, που μου δίνει σήμερα την ευκαιρία να εκθέσω τις απόψεις μου, σε ένα σημαντικό και ευαίσθητο θέμα, όπως η ΕΘΝΙΚΗ ΑΜΥΝΑ , που άπτεται  – στην ουσία  της Άμυνας και Ασφάλειας , της Άσκησης  Εξωτερικής Πολιτικής και των Ενόπλων Δυνάμεων (ΕΔ) της Πατρίδας μας.

Στην Εισήγησή μου θα αναφερθώ , σε βασικά στοιχεία του  Στρατηγικού Πλαισίου της Εθνικής  Άμυνας της  Χώρας .

Αφού επεξηγήσω ορισμένες βασικές έννοιες, θα διατυπώσω μερικές Σκέψεις , Διαπιστώσεις και Προτάσεις ,  επί  του θέματος της ΑΜΥΝΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ , με την αντικειμενική προσέγγιση ενός Πολίτη που ανησυχεί , αντιλαμβανόμενος ότι η Χώρα σήμερα  δεν πηγαίνει καλά , με βάση την κοινή λογική και όχι την περίπλοκη σκέψη ενός θεσμικού ατόμου.

 Προοιμιακά  αναφέρεται ότι :  Η  ΑΜΥΝΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ, ανήκει στο σκληρό πυρήνα της ΕΘΝΙΚΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ , μαζί και με την  ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ , την οποία  η ΑΜΥΝΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ υποστηρίζει.

H γενική έννοια ΑΜΥΝΑ , παραπέμπει αρχικά στην εξασφάλιση της εδαφικής ακεραιότητας και ασφάλειας μιας Χώρας , μέσω της ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ, η οποία υποδηλώνει την άσκηση της τέχνης του πολέμου.  Ακολούθως, με την ανάπτυξη της τεχνολογίας , τα Πυρηνικά Όπλα και την εξελικτική πορεία προς τη μετα-βιομηχανική εποχή , οι  στρατιωτικές πτυχές της ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ διευρύνθηκαν σήμερα , για να περιλάβουν μια  σειρά  ΠΑΡΑΓΟΝΤΩΝ , καθοριστικών για την ΙΣΧΥ μιας Χώρας, όπως: Οικονομία, Διπλωματία, Ενεργειακοί Πόροι, Έρευνα και Τεχνολογία, Παιδεία, Πολιτισμός, Αξιοσύνη, Κοινωνική Συνοχή, Ηθικό, κ.α. , και  διαμορφώθηκε πλέον η έννοια : ΑΜΥΝΑ και ΑΣΦΑΛΕΙΑ.  Η ΑΣΦΑΛΕΙΑ  είναι ευρύτερος όρος, που περιέχει  και την ΑΜΥΝΑ. Αυτός ο όρος έχει επικρατήσει, και είναι  το αποτέλεσμα το προϊόν αν θέλετε το παραγόμενο από τις ΕΔ.

Διευκρινίζεται , ότι η ΙΣΧΥΣ μιας Χώρας, δεν ταυτίζεται με τις Στρατιωτικές της Δυνατότητες, αλλά περιλαμβάνει  ΚΑΙ  τους προαναφερθέντες καθοριστικούς ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ, δηλαδή είναι η συνισταμένη , όλων των επί  μέρους συνιστωσών Ισχύος.

Η ΙΣΧΥΣ μιας Χώρας, μαζί και με την έννοια του Χώρου, μας οδηγούν στην έννοια της  ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΗΣ , που θα μπορούσαμε να την αποκαλέσουμε και Γεωγραφία της Ισχύος , όπου η Γεωγραφία είναι ο Χώρος  και  η  Ισχύς είναι η βάση της  Πολιτικής.

Η ΕΘΝΙΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ  λοιπόν, είναι ένα ευρύ σχέδιο ενέργειας ή δράσης , που καθορίζει τις ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ , για τη βέλτιστη χρησιμοποίηση των ΕΘΝΙΚΩΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΩΝ (δηλαδή της ΕΘΝΙΚΗΣ ΙΣΧΥΟΣ ) προς επίτευξη των ΕΘΝΙΚΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΩΝ ΣΚΟΠΩΝ, προκειμένου να υποστηριχθούν τα ΕΘΝΙΚΑ  μας ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ .

Η ΕΘΝΙΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ υλοποιείται μέσω των ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ, που η εκάστοτε ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ  εφαρμόζει ,  οι οποίες πρέπει να είναι σύμφωνες με αυτήν, και περιλαμβάνει:

  • Την Υπεράσπιση της Εθνικής Ανεξαρτησίας ,  της Κυριαρχίας και της Ακεραιότητας της Χώρας.
  • Την Ενίσχυση της θέσης της Χώρας και την Ενεργή Παρουσία της στην Ευρύτερη Περιοχή.
  • Την Αξιοποίηση της συμμετοχής της Χώρας στους Διεθνείς Οργανισμούς.
  • Την Υποστήριξη των Εθνικών Συμφερόντων Διεθνώς , και ……. για να μη μακρηγορούμε ,
  • Την Προαγωγή και Παραγωγική Χρησιμοποίηση των Εθνικών Δυνατοτήτων , δηλαδή όλων των συνιστωσών ΙΣΧΥΟΣ της Χώρας .

Τμήμα  λοιπόν της  ΕΘΝΙΚΗΣ   ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ  είναι  η   ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΘΝΙΚΗΣ  ΑΜΥΝΑΣ  ( ΠΕΑ ),  η οποία καθορίζεται  από  το ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ και ΑΜΥΝΑΣ ( ΚΥΣΕΑ ) και αποτελεί το μόνο θεσμικό κείμενο, που ουσιαστικά προσδιορίζει τις Γενικές Κατευθύνσεις της ΕΞΩΤΕΡΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ, αλλά αναλυτικά τις αποστολές και τα έργα των ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ , καθώς και τις κατευθύνσεις ανάπτυξης της ισχύος και των δυνατοτήτων τους. Στο πλαίσιο της ΠΕΑ, διαμορφώνεται από το ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ(ΥΠΕΘΑ) η  ΕΘΝΙΚΗ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ (ΕΣΣ), από την οποία και απορρέουν και άλλα στοιχεία, στο πλαίσιο της ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ , για τις ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ.

ΕΠΙΣΗΜΑΙΝΕΤΑΙ, ότι ΔΕΝ  υφίσταται στην Πατρίδα μας  θεσμικά εγκεκριμένο κείμενο για την ΕΘΝΙΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ, καίτοι αυτό δεν είναι δυνατό να υποκατασταθεί από τις προγραμματικές δηλώσεις της εκάστοτε Κυβέρνησης.

* Η  ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΗ  αυτή, γνωστή  σε  πολλούς θεσμικούς και  μη  – άρα  δεν κομίζω  «γλαύκα  ες Αθήνας»  –  αποτελεί   ΠΡΟΒΛΗΜΑ,  η επίλυση του οποίου, θα είχε θετικά αποτελέσματα για τη Χώρα.

* Η ΠΡΟΤΑΣΗ  εδώ έγκειται στη αναγκαιότητα ενός ολοκληρωμένου θεσμικού κειμένου ΕΘΝΙΚΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ της Χώρας, το οποίο να περιλαμβάνει βεβαίως την ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ(ΠΕΑ) , αλλά και «ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ – ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ και ΣΤΟΧΟΥΣ »  για τις υπόλοιπες συνιστώσες της ΕΘΝΙΚΗΣ  μας ΙΣΧΥΟΣ, όπως :

>  Η  Οικονομική – Ενεργειακή – Αναπτυξιακή – Κοινωνική και Δημογραφική Πολιτική.

>  Η  Παιδεία  και  η Έρευνα.

>   Οι  Διεθνείς Σχέσεις  –  η Διπλωματία και η Εξωτερική Πολιτική.

>   Η   Συμμετοχή της Χώρας στους Διεθνείς Οργανισμούς.

>   Η  Εμπορική Ναυτιλία.

>   Η  Ελληνική Πολιτιστική Κληρονομιά και η Οικουμενική της Απήχηση.

>  Ο  Ελληνισμός της Διασποράς, κ.α.

ΣΗΜΕΡΑ, στην εποχή της Παγκοσμιοποίησης, στην εποχή που το δικαίωμα του αυτοπροσδιορισμού, σε συνδυασμό με την άγνοια ή τη μεταποίηση της Ιστορίας, καλύπτει και τις πιο περίεργες δοξασίες, η ΕΛΛΑΔΑ (θεωρούμενη κάποτε ως  κύριος παράγων Ασφάλειας και Σταθερότητας στη Ν.Α. Ευρώπη ) διέρχεται  μια φοβερή Κρίση , Οικονομική , (πρωτίστως) Πολιτική,  Κοινωνική, Χρεωκοπίας Αξιών και Θεσμών,  και – ως εκ τούτων – και Εθνική.  Μια Κρίση με διάρκεια ,  με απουσία ουσιαστικής ανάκαμψης και με δυσμενείς επιπτώσεις στον κορμό της Ελληνικής Κοινωνίας, αλλά και στην Ισχύ και την Ασφάλεια της Χώρας. 

ΣΗΜΕΡΑ λοιπόν, περισσότερο από ποτέ, είναι άμεση η ΑΝΑΓΚΗ ( και ο χρόνος τρέχει γρήγορα, αλλά οι αρμόδιοι στη Χώρα  μας  δεν κοιτάζουν το ρολόι ) ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΥ  μιας  ΕΘΝΙΚΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ,  αποδεκτής   με τη μεγαλύτερη δυνατή συναίνεση από τους Πολιτικούς Φορείς της Χώρας  , εγκεκριμένης από τη Βουλή και συνεπώς  από τον ελληνικό Λαό, και  – συνακόλουθα  –   ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ  μιας  ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ,  εδραιωμένης στη βάση των ΑΡΧΩΝ και των ΚΑΝΟΝΩΝ της ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ.

Μια διατυπωμένη – κατ΄αυτό τον τρόπο –  ΕΘΝΙΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ , θα ήταν ως ένα βαθμό δεσμευτική , και δεν θα επέτρεπε αυθαιρεσίες και πρόχειρες λύσεις, καθόσον οι λύσεις αυτές ,  σε  αρκετές  περιπτώσεις ,  προέρχονται από πιέσεις Ξένων  Πηγών , προς τις οποίες   οι εκάστοτε Κυβερνώντες έχουν κάποιες δεσμεύσεις.

Η υλοποίηση της ΠΡΟΤΑΣΗΣ αυτής , φαίνεται δύσκολη ίσως , αλλά  δεν είναι  ακατόρθωτη.

Προς τούτο, απαιτείται  από όλα τα μέρη :  Αποφασιστικότητα, Υπέρβαση Στερεότυπων και  «Περικεχαρακωμένων  Θέσεων »,  Ανιδιοτέλεια, Πατριωτισμός,  Πίστη στη Δημοκρατία,  και Αμείωτη Προσπάθεια για τη Σωτηρία της Πατρίδας και των Πολιτών της , καθώς και για την Ανάταξη , της διαρκώς  καταρρέουσας  Δημοκρατίας μας , από την «αποικιοκρατική  πολιτική » των Ξένων τοκογλύφων , και   κυρίως  από τη διαπλοκή της « άγριας και άπληστης  ντόπιας ακρίδας». { Ο πατέρας  του πολιτικού ρεαλισμού ΘΟΥΚΥΔΙΔΗΣ , πάντα επίκαιρος , μας λέει :  « ΔΕΝ  ΚΑΤΗΓΟΡΩ  ΕΚΕΙΝΟΥΣ  ΠΟΥ  ΕΠΙΖΗΤΟΥΝ  ΝΑ  ΕΠΕΚΤΕΙΝΟΥΝ  ΤΗΝ  ΕΞΟΥΣΙΑ  ΤΟΥΣ.  ΚΑΤΗΓΟΡΩ ΕΚΕΙΝΟΥΣ  ΠΟΥ  ΕΙΝΑΙ   ΠΡΟΘΥΜΟΙ   ΝΑ ΥΠΟΤΑΧΘΟΥΝ !».

Η  ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ  ( ΠΕΑ) ,  όπως  προαναφέρθηκε , διαμορφώνεται  από  ένα  ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟ   κύριο   Όργανο , το ΚΥΣΕΑ ,       το οποίο όμως στερείται – ουσιαστικά – μηχανισμούς υποστήριξης με θεσμική υπόσταση , με αποτέλεσμα να καθίσταται τελικά Επιμηθέας και όχι Προμηθέας.  Να μη δύναται δηλαδή να επεξεργαστεί τα δεδομένα , κατά το χρόνο που προηγείται μιας Κρίσης οποιασδήποτε μορφής . Επομένως , ευρισκόμενο το ΚΥΣΕΑ προ τετελεσμένων γεγονότων , καλείται να  ΤΑ  αντιμετωπίσει με διαδικασίες AD-HOC, χωρίς την απαραίτητη υψηλή προετοιμασία και τη συνεχή θεσμική δράση.   Xαρακτηριστικό παράδειγμα,  αποτελεί η Κρίση των Ιμίων .

Με την ευκαιρία , κρίνεται σκόπιμο να αναφερθεί εδώ και μια άλλη Κρίση,  η βίαιη κατάληψη – εκ μέρους της  Ερυθραίας – των ανηκόντων στην Υεμένη νησιών ΗΑΝΙSΗ , που ευρίσκονται  στο νότιο άκρο της Ερυθράς Θάλασσας, Βορείως των Στενών BAΒ  ΑL  MANDΑB .  Ίσως και να μην αποτελεί τόσο τυχαίο γεγονός ότι , η  κατάληψη των νησιών ΗΑΝΙSΗ  συνέπεσε  ΧΡΟΝΙΚΑ  με την Κρίση των ΙΜΙΩΝ  , αφού πρόκειται για δύο κομβικά σημεία μιας κύριας ενεργειακής  και εμπορικής οδού του πλανήτη , με ότι αυτό συνεπάγεται για τη διεθνή Οικονομία .  Σε κάθε περίπτωση , τα γεγονότα αυτά δεν παύουν να καταυγάζουν κάποιον θα έλεγα – ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟ , στην άσκηση  Διεθνούς ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ και ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ .

ΕΠΙΣΗΜΑΙΝΕΤΑΙ   λοιπόν , η ανάγκη ενός υποστηρικτικού οργάνου προς την εκάστοτε Κυβέρνηση (Πρωθυπουργό – Υπουργικό Συμβούλιο και  – κυρίως – προς το υποτονικό ΚΥΣΕΑ) , ο ρόλος του οποίου θα βοηθούσε την Πολιτική Ηγεσία να ανταποκριθεί στο θεσμικό πλαίσιο της ΕΘΝΙΚΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ και της ΑΜΥΝΑΣ και ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ της Χώρας, χωρίς όρους μικροπολιτικής , αυθαιρεσίες και πρόχειρες λύσεις , στοιχεία ενδεικτικά της παθογένειας της Πολιτικής στην Πατρίδα μας.

 * Η  ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΗ  αυτή επίσης, αναφερθείσα κατ΄επανάληψη  στο  παρελθόν από θεσμικούς και μη – άρα και πάλι δεν κομίζω «γλαύκα ες Αθήνας» –  δεν μπορεί  παρά να αποτελεί ένα ακόμα  ΠΡΟΒΛΗΜΑ  , η επίλυση του οποίου αρμοδίως , θα μπορούσε να έχει  θετικά αποτελέσματα για την Πατρίδα μας.

        *Η  ΠΡΟΤΑΣΗ  εδώ έγκειται στη δημιουργίας ενός μόνιμου συντονιστικού και συμβουλευτικού Οργάνου  , κατά τα διεθνή δεδομένα πολλών άλλων Χωρών ,  με μακροχρόνια θεσμική αντίληψη στην ΕΘΝΙΚΗ  τους ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ  και ΑΣΦΑΛΕΙΑ , στις πλείστες των οποίων αναφέρεται ως ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ (ΣΕΑ) .

Το Όργανο αυτό, έχοντας γνώση της γενικής κατάστασης της Χώρας , κατόπιν και  της αξιολόγησης των Εθνικών  Δυνατοτήτων , ( των ΠΑΡΑΓΟΝΤΩΝ  ή  ΣΥΝΙΣΤΩΣΩΝ – εάν θέλετε – της ΕΘΝΙΚΗΣ  ΙΣΧΥΟΣ ) , θα λαμβάνει υπόψη , θα  επεξεργάζεται , θα εκτιμά  και θα επανεκτιμά , τις διαμορφούμενες καταστάσεις στην Ευρύτερη Περιοχή ,  και γενικότερα στο  Διεθνές  Περιβάλλον .   Ακολούθως ,  θα εισηγείται αρμοδίως προς την Πολιτική Ηγεσία της Χώρας , την – κατά περίπτωση –  βέλτιστη χρησιμοποίηση των Εθνικών Δυνατοτήτων , για την αντιμετώπιση των πάσης φύσεως Κρίσεων  , και  την  προστασία των συμφερόντων της  Χώρας και  των Πολιτών  της.

Η Δομή , η Οργάνωση , η Σύνθεση , ο Ρόλος , η Λειτουργία , η Ονομασία  του υπόψη θεσμικού οργάνου ,  τα Όρια των Αρμοδιοτήτων του για την Προστασία των Ατομικών Δικαιωμάτων των Πολιτών , και άλλα κύρια θέματα ( Στελέχωση , Θητεία μελών του , κλπ ) θα πρέπει να ορισθούν με σχετική Νομοθεσία .

ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΡΟΑΝΑΦΕΡΘΕΝΤΑ και ΤΙΣ ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΠOY AKOYΣTHKAN , ΚΡΙΝΕΤΑΙ ΣΚΟΠΙΜΟ ΝΑ  ΑΝΑΦΕΡΘΟΥΝ  –  έστω  και   επιγραμματικά –  ορισμένες γενικές παρατηρήσεις , στο  πνεύμα  του ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΥ  ΠΛΑΙΣΙΟΥ  της  ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ της ΧΩΡΑΣ, καθώς και συναφείς Σκέψεις  και  Επισημάνσεις, που υπαγορεύουν ΣΗΜΕΡΑ σοβαρό  ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜO  και ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΩΝ ,  για την αποτροπή  δρομολογούμενων  ή  ενδεχόμενων  ( εκ των πραγμάτων ) Γεωπολιτικών  Εξελίξεων σε βάρος της Πατρίδας μας.  

Εν προκειμένω ,  ο λεγόμενος  και επικαλούμενος συνεχώς «Ξένος Παράγοντας», είναι αδύνατο να  ρυθμίσει και προκαθορίσει τα πάντα, εάν δεν υπάρχουν δικά μας λάθη και παραλείψεις.

Προς τούτο αναφέρονται :

  1. 1Η υφιστάμενη  πρωτόγνωρη Κρίση στη Χώρα και τα δραματικά αποτελέσματα της, δηλαδή :

* Η υποθήκευση της Εθνικής Οικονομίας και της Εθνικής   Περιουσίας στους δανειστές.

* Η διάσπαση της Κοινωνικής Συνοχής και Αλληλεγγύης, με τη φτωχοποίηση και εξαθλίωση μεγάλου μέρους του ελληνικού λαού.

* Η δραματική μείωση του Π/Υ στην Άμυνα , με αντίστοιχες συνέπειες στην Αμυντική Ισχύ και στις Ε.Δ της Χώρας . Η Πολιτεία οφείλει  να δράσει ΑΜΕΣΑ , ώστε η ΑΜΥΝΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ να ενισχυθεί , και η ΑΠΟΤΡΟΠΗ , που πρέπει να αποπνέουν οι ΕΔ , να διασφαλιστεί . EΠΙΣΗΣ , ΝΑ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΘΕΙ Η ΑΞΙΟΠΡΕΠΗΣ ΔΙΑΒΙΩΣΗ ΤΩΝ ΕΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΤΟΥΣ . Οι ΕΔ δεν οικοδομούνται σε μία ημέρα. Πρέπει ανά πάσα στιγμή να είναι έτοιμες για τα ενδεχόμενα.

  1. Οι Προκλήσεις Ασφάλειας που αντιμετωπίζει η Χώρα . Οι βλέψεις και μονομερείς διεκδικήσεις της Τουρκίας , σε Αιγαίο και Θράκη. Ο μεγαλοϊδεατισμός  της Αλβανίας . Η προστασία των δικαιωμάτων της Ομογένειας στην Αλβανία.  Η ανακήρυξη  ΑΟΖ . Τα  χρονίζοντα ανοικτά Εθνικά Θέματα (Κύπρος –  Σκόπια ).
  2. Η ΄Εκλειψη της Χώρας από το φυσικό της χώρο της Ανατολικής  Μεσόγειου , παράλληλα και με τη  στροφή  της στη Βαλκανική Ενδοχώρα .  Υπάρχει ο κίνδυνος αυτοπεριθωριοποίησης της Χώρας, με την εγκατάλειψη της προβολής της ναυτικής της δύναμης στην ΑΝ. ΜΕΣΟΓΕΙΟ, και  την υπέρμετρη επιδίωξη  απόκτησης   ερεισμάτων  στη Βαλκανική . Σε ένα χώρο, θα μπορούσαμε να πούμε, εγγενώς ανταγωνιστικό  προς τα συμφέροντα μας . Επιβάλλεται βεβαίως και  η δραστηριοποίηση της Χώρας στη  Βαλκανική ενδοχώρα , αλλά αυτό έχει πραγματικό όφελος , μόνο όταν συνδυάζεται και με την Ενεργό παρουσία  στο  Φυσικό της Χώρο της ΑΝ. ΜΕΣΟΓΕΙΟΥ. Αποτελεί οξύμωρο σχήμα να διαθέτεις  τον πρώτο εμπορικό στόλο στον Κόσμο και να επιδεικνύεις  υπέρμετρη απόκλιση στην ενδοχώρα των Βαλκανίων. ΥΠΟΨΗ και το καθεστώς των Μνημονίων, που επιταχύνει ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ τη  Βαλκανοποίηση της Χώρας.
  3. Η υποχωρητική στάση της Χώρας μας στο Αιγαίο , και η στροφή της στον Βαλκανικό μικρόκοσμο ,  έχουν αναγάγει την Τουρκία ( των 80 εκατ. κατοίκων, με 40 περίπου διαφορετικές φυλετικές προελεύσεις) σε αναθεωρητική δύναμη, η οποία ασκεί την επικυριαρχία στην περιοχή. Αυτό αποτελεί , τη χειρότερη δυνατή εξέλιξη για τη Χώρα μας.
  4. Οι ενεργειακοί και υδάτινοι πόροι ευνοούν τη μελλοντική αποκόλληση του Κουρδιστάν από το ΙΡΑΚ και την ΤΟΥΡΚΙΑ. Οι Σύγχρονοι Σχεδιασμοί ΑΝΑΔΙΔΟΥΝ  ΕΝΤΟΝΑ την  ΟΣΜΗ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ!  Η Τουρκία στρέφεται Δυτικά, εγκαταλείπουσα έτσι  τις όποιες φιλοδοξίες της  για Μοσούλη και Κιρκούκ, ενώ στα Ανατολικά της διαφαίνεται η δημιουργία αυτόνομου Κουρδικού Κράτους. Υπό τις παρούσες συνθήκες Κρίσης, η Τουρκική συρρίκνωση προς Ανατολάς, είναι ενδεχόμενο να εξισορροπηθεί με απολαβές προς Δυσμάς. ΑΠΑΙΤΟΥΝΤΑΙ :  Μεγάλη Προσοχή από τη Χώρα μας, ΙΣΧΥΡΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΗΓΕΣΙΑ και Αποφυγή του Συνδρόμου ΜΟΝΤΕΖΟΥΜΑ , χωρίς τις – άνευ κόστους –κορώνες ορισμένων , προς ίδιον όφελος.  ΕΠΙΣΗΣ , ΕΔ με  ΑΥΤΟΠΕΠΟΙΘΗΣΗ, Δύναμη Πυρός και ΑΠΟΤΡΕΠΤΙΚΗ ΙΣΧΥ ( Για αυτό , πλην της Πολιτικής , έχει σαφώς την ευθύνη, και η Στρατιωτική Ηγεσία της Χώρας. )
  5. Η ανάγκη εκτίμησης Παραμέτρων στο πλαίσιο Συμμαχικών και Διεθνών Οργανισμών . Η έλλειψη σαφών εγγυήσεων ασφάλειας της Χώρας από το ΝΑΤΟ και την ΕΕ , η οποία ΕΕ δείχνει να οδεύει φθίνουσα από πλευράς Εξωτερικής Πολιτικής και Ασφάλειας. Επισημαίνεται επίσης ότι : Η ΑΞΙΑ ΜΙΑΣ ΣΥΜΜΑΧΙΑΣ  ΓΙΑ   ΕΝΑ  ΜΕΛΟΣ  ΤΗΣ,  ΚΑΘΟΡΙΖΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΕΙΔΙΚΟ ΒΑΡΟΣ ΤΟΥ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΥ  ΜΕΣΑ  ΣΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΗΣ ΣΥΜΜΑΧΙΑΣ. ( «Θεωρία του Πολέμου» – Π.Κονδύλης ).
  6. Η  Απόκτηση δυνατοτήτων για Πρόληψη , Χειρισμό και   Αντιμετώπιση  Κρίσεων, σε όλο το φάσμα των ενδεχόμενων να συμβούν γεγονότων. ( Οργανωμένο έγκλημα, Κυβερνοπόλεμος, Φυσικές καταστροφές, Θερμό Επεισόδιο, Ένοπλη Εμπλοκή – Σύγκρουση, κ.α. )
  7. Η ύπαρξη Ευκαιριών και Δυνατοτήτων συνεργασίας στρατηγικού επιπέδου, με γεωπολιτικούς παίκτες στην ευρύτερη περιοχή της Αν. Μεσογείου. (περιοχή ευαίσθητη από απόψεως Ασφάλειας και Σταθερότητας).
  8. Το Δυναμικά εξελισσόμενο γεωπολιτικό περιβάλλον στην ευρύτερη περιοχή, με αναγκαία τη διαχείριση της παρούσας Κρίσης στη Χώρα, αλλά και των περιφερειακών Κρίσεων στο τρίγωνο : Λιβύη –  Μ. Ανατολή – Ουκρανία.
  9. Η Κρίσιμη ενεργειακή διάσταση των διεθνών σχέσεων, στην ευρύτερη περιοχή μας , με τα τεράστια κοιτάσματα υδρογονανθράκων και τη μεγάλη  Αστάθεια στη  Μέση    Ανατολή  . Η έκθεση της Χώρας, στον σκληρό ανταγωνισμό συμφερόντων ισχυρών ενεργειακών ομίλων, και των Κυβερνήσεων που τους υποστηρίζουν, δεδομένου ότι η Χώρα μας θεωρείται πλέον, ως παίκτης – ιδιοκτήτης ικανών, όπως εκτιμάται , ενεργειακών κοιτασμάτων. ΑΥΤΑ ΒΕΒΑΙΑ ΑΦΟΡΟΥΝ ΣΗΜΕΡΑ , ΚΑΤΑ ΜΕΙΖΟΝΑ ΛΟΓΟ, ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΥΠΡΟ . ΕΠΙΣΗΜΑΙΝΟΝΤΑΙ !  : Η εύθραυστη διεθνής ενεργειακή ισορροπία. Για τις Μεγάλες  Δυνάμεις η επάρκεια πετρελαίου είναι υπόθεση ασφάλειας. Το πετρέλαιο υπήρξε διαχρονικά αίτιο πολιτικών γεγονότων  και  το  ενεργειακό πρόβλημα υποβόσκει όπισθεν θερμών επεισοδίων και ενόπλων συγκρούσεων. Η διαλυτότητα του πετρελαίου σβήνει ανά πάσα στιγμή τις υπογραφές από Συμφωνίες και Συνθήκες !
  10. Η ΑΝΑΓΚΗ   συμπαγούς ΠΑΤΡΙΩΤΙΚΟΥ Μετώπου στους μείζονες εθνικούς στόχους.
  11. Η Αξιοποίηση της ισχύος της Ελληνικής Διασποράς.
  12. Η Αντιμετώπιση του προβλήματος της Λαθρομετανάστευσης στη Χώρα.
  13. H ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ της ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ, της ΙΣΟΝΟΜΙΑΣ, της ΙΣΟΠΟΛΙΤΕΙΑΣ και της ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑΣ, που καταλύθηκαν από « κλίκες , αυλές , παρεούλες , και ανεξέλεγκτες αρχές». Αναφορικά με το θέμα της  ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑΣ , που αφορά σαφώς και τις ΕΔ  , όταν σε μια  ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΕΙΑ , ο καθένας δεν είναι εντεταγμένος στη θέση που κατ΄αξίαν του ανήκει , δεν κατέχει και τον αντίστοιχο χώρο, που του διασφαλίζει την ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ,  για τη δημιουργική δράση του στο πλαίσιο της ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ. Αυτονόητο επομένως, όταν δεν υπάρχουν οι συνθήκες της ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑΣ, τότε παύει η δημιουργική δράση, και καταλήγει δράση στις αυλές αλλόκοτων μαγείρων, όπου η Δημοκρατία ακρωτηριάζεται και προσαρμόζεται στα δεδομένα της κάθε αυλής.(ME OTI BEBAIA EΠΙΠΤΩΣΕΙΣ, ΕΝΔΕΧΕΤΑΙ  ΝΑ ΕΧΕΙ ΑΥΤΟ).
  14. Η καταπολέμηση της Διαπλοκής και της Διαφθοράς . Το θέμα, απαιτεί συντονισμένη Εθνική Στόχευση, με όπλα τον Πατριωτισμό και τη Δημοκρατική Συνείδηση, για την εξουδετέρωση της Πολιτικής των Μνημονίων,  και  της νοοτροπίας της Ολιγαρχίας  , που μας οδήγησε στη σημερινή κατάσταση. Είναι καιρός να σταματήσει η αφόρητη πίεση στον ελληνικό λαό και η υποβολή του σε συνεχείς θυσίες, αφού καμία δεν πρόκειται να έχει το αποτέλεσμα, που θα είχε η θυσία  του Εγχώριου Συστήματος της ΔΙΑΠΛΟΚΗΣ και ΔΙΑΦΘΟΡΑΣ,  για τη Σωτηρία της Πατρίδας μας.

Η κατάσταση  «Φραγκοκρατίας» , που βιώνει σήμερα ο ελληνικός λαός λόγω «Τρόικας», οδηγεί  και  σε διάλυση τους Δημοκρατικούς μας θεσμούς, από  απόψεως δομής  αλλά και  ρυθμού λειτουργίας τους.   Συνωδά,  παρασύρει στα τάρταρα το Πολιτικό μας Σύστημα, το οποίο και δυσκολεύει όλο και περισσότερο τη λειτουργία των βασικών κοινωνικών μας θεσμών, προκειμένου να επιβιώσει.

Δραματική η κατάσταση  της Χώρας , με ότι αυτό μπορεί να συνεπάγεται και επί των κυριαρχικών της δικαιωμάτων, απώλεια των οποίων μπορεί  να την οδηγήσει, ακόμα και στη…Χειρουργική Κλίνη. ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ, Η ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΗΓΕΣΙΑΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΤΕΡΑΣΤΙΑ .

ΣΗΜΕΡΑ , ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΕΧΟΥΝ ΘΕΛΗΣΗ ΚΑΙ ΕΜΜΟΝΗ ΣΤΟ ΣΚΟΠΟ ΤΗΣ  ΣΩΤΗΡΙΑΣ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΑΣ.

ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΛΟΙΠΟΝ ΝΑ ΑΛΛΑΞΟΥΜΕ ΑΥΤΗ ΤΗ  ΖΟΦΕΡΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ.

ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΗ : ΝΑ ΑΠΟΦΥΓΟΥΜΕ ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟ  ΔΡΑΜΑ ΜΑΣ !

ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΙ ΤΟ ΕΤΟΣ 1964 Ο ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ. ΑΚΟΥΣΤΕ ΤΟ :

» Κάποιος είπε ότι σήμερα οι Έλληνες είναι ένας λαός μεταπρατών. Ίσως να τον ενόχλησε η ναυτιλία μας, δυσανάλογα μεγάλη για τη χώρα τούτη δω, τη μικρή και ασήμαντη. Ε, λοιπόν, πάντα ήτανε ένας λαός μεταπρατών οι Έλληνες. Η γη, σκουπιδαριό του Θεού που πέταξε όσα βράχια του περισσεύανε άμα κι έφτιασε την Ευρώπη, φτωχιά, ντούρα και περήφανη, δεν έδινε απλόχερα τον καρπό της για να θρέψει τον κόσμο της. Η ελιά φύτρωνε πάνω στις απότομες πλαγιές για να καλύψει το έλλειμμα από τα αραιά κοπάδια με λίπος φυτικό. Ίσως νάτανε και το κλίμα που την ανάγκασε να φυτρώνει σε τούτες τις Μεσογειακές άκρες. Μπόλικο το σταφύλι, λιγοστό το σιτάρι. Όμως κανένας Έλληνας δεν σκοτίστηκε για την φτώχεια της γης του. Τη γλέντησε τούτη τη φτώχεια. Στη μεγάλη, τη δυνατή Αθηναϊκή Δημοκρατία, τότε τον χρυσό καιρό της, οι «ελεύθεροι πολίτες« περνάγανε κοτσάνι με φακή, κρασάκι και κριθαρένιο ψωμί. Αραιή και γιορταστική ήτανε η καλοφαγία. Το μόνο που δούλευε άφθονα και πληθωρικά ήτανε «ο νους«, η σκέψη, το πνεύμα. Και το αντριλίκι, που αντιμετώπιζε νικηφόρα ορδές από Ασιάτες επιδρομείς, σε δυσανάλογους αλλά νικηφόρους αγώνες.

Αντίθετα με τη Ρώμη, την Ελλάδα δεν την έφαγε ο πλούτος. Την έφαγε το μυαλό της. Που δημιούργησε διαμάχες ανάμεσα στους Έλληνες και τους έβαλε να μαλώνουνε μεταξύ τους. Ο Πελοποννησιακός πόλεμος ήτανε η αρχή του τέλους της.

Οι τέσσερις σταθμοί της καταστροφής της : Πόλεμος Αθήνας – Σπάρτης, πρόωρος θάνατος του Αλέξανδρου, Βυζαντινή παπαδοκρατία, Μικρασιατική καταστροφή. Ένα από τα τέσσερα ήτανε ικανό να τη βουλιάξει. Ήρθανε και τα τέσσερα ακριβώς τη στιγμή που σηκώναμε κεφάλι. «Καλημέρα μεγάλοι και εντιμότατοι ημών σύμμαχοι και προστάτες», αλλά φταίμε κι εμείς. Έχουμε, βλέπεις, πολύ ανεπτυγμένη την ανεξαρτησία, την πρωτοβουλία και  το πνεύμα της ΑΡΧΟΜΑΝΙΑΣ. Και δεν πρόκειται να διορθωθούμε ποτέ. Αυτό είναι το ΔΡΑΜΑ ΜΑΣ

( Από την «Ελληνική Μυθολογία » του αείμνηστου Ν. Τσιφόρου )

Σας Ευχαριστώ

Fb: Κίνηση Ιδεών και Δράσης Πράττω  Twitter: https://twitter.com/kinisipratto

Συζήτηση

Μια σκέψη σχετικά μέ το “Ομιλία του Διονύση Θεοδωρίτση στην εκδήλωση του Πράττω για την Άμυνα

  1. ΜΕΛΕΤΗΜΕΝΑ ΚΑΙ ΣΩΣΤΑ !

    Posted by ΖΠ | 7 Φεβρουαρίου, 2015, 7:21 μμ

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ ΜΕΛΟΥΣ

Αρχείο

Αρέσει σε %d bloggers: