ΤΟ ΠΡΑΤΤΩ ενώνει τη φωνή του και συμμετέχει στους αγώνες του συνόλου της ακαδημαϊκής κοινότητας που απαιτεί την απόσυρση του νομοσχεδίου Κεραμέως για τα ΑΕΙ. Εκτιμούμε ότι αν το νομοσχέδιο ψηφιστεί θα υποβαθμίσει την παρεχόμενη εκπαίδευση και θα πλήξει βαρύτατα τη λειτουργία των ελληνικών πανεπιστημίων καθώς προωθεί την πολυδιάσπαση των πτυχίων και ένα σύστημα διοίκησης γραφειοκρατικό και αυταρχικό που θα οδηγήσει σε φαινόμενα διαπλοκής.
Ειδικότερα:
Με τη δημιουργία 6 νέων τύπων προγραμμάτων σπουδών προωθεί την πολυδιάσπαση των πτυχίων υπονομεύοντας έτσι και τα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχιούχων. Ουσιαστικά επιδιώκει την ανάπτυξη επιχειρηματικές δραστηριότητας από τα Πανεπιστήμια και την εν τοις πράγμασι ιδιωτικοποίηση της λειτουργίας τους, ενώ θα παραμένουν ΝΠΔΔ, ώστε να δικαιολογηθεί η μείωση ή και πλήρης κατάργηση της δημόσιας χρηματοδότησης. Η επιδίωξη προσέλκυσης φοιτητών-πελατών θα υποβαθμίσει σταδιακά το ακαδημαϊκό επίπεδο των σπουδών και την παροχή Παιδείας με ανθρωπιστικό και δημοκρατικό περιεχόμενο.
Το νέο μοντέλο διοίκησης είναι εξόχως αυταρχικό καθώς καταργεί την απευθείας εκλογή του Πρύτανη και των Κοσμητόρων των Σχολών από τα μέλη ΔΕΠ, υποβαθμίζει τη Σύγκλητο, όπως και το ρόλο των φοιτητικών συλλόγων μέσω της δημιουργίας του Συμβουλίου Φοιτητών. Όλος ο έλεγχος της εσωτερικής διοικητικής λειτουργίας του Πανεπιστημίου συγκεντρώνεται στο Συμβούλιο Διοίκησης των 6 εσωτερικών και 5 εξωτερικών μελών και στον Πρύτανη που εκλέγεται από το Συμβούλιο. Επιπλέον μέσω των 345 άρθρων και των 408 σελίδων του νομοσχεδίου Κεραμέως επιχειρείται να ελεγχθεί σχεδόν κάθε πλευρά της ακαδημαϊκής ζωής αυξάνοντας τη γραφειοκρατία και την τυραννία του Υπουργείου Παιδείας.
Παρά τον τεράστιο όγκο του το νομοσχέδιο δεν έχει τίποτα να πει για τα οξυμένα προβλήματα των ΑΕΙ: την υποβάθμιση των υποδομών λόγω της υποχρηματοδότησης, τη μείωση του διδακτικού και διοικητικού προσωπικού και την επιδείνωση της θέσης τους, τα αυξανόμενα προβλήματα επιβίωσης που αντιμετωπίζουν οι φοιτητές. Μπορεί όμως να αφιερώσει 26 άρθρα και 23 σελίδες για το πειθαρχικό δίκαιο διδακτικού προσωπικού και φοιτητών και να επιβάλει διοικητική μονάδα ασφάλειας και προστασίας η οποία, μεταξύ άλλων, θα περιλαμβάνει κέντρο ελέγχου και λήψης σημάτων και εικόνων.
Το ΠΡΑΤΤΩ εκτιμά ότι οι επιδιώξεις της ΝΔ στο χώρο της Παιδείας, όπως εκφράζεται συστηματικά τα τελευταία χρόνια με αποκορύφωμα το υπό κρίση νομοσχέδιο, είναι εντελώς αντίθετες προς τα συμφέροντα της ελληνικής κοινωνίας καθώς προάγουν τον αυταρχισμό, την κατάργηση της δωρεάν Παιδείας, την ενίσχυση του ελέγχου του υπουργείου και των πελατειακών λογικών του κομματικού κράτους. Υπ’ αυτές τις συνθήκες, είναι αναγκαία η ανάπτυξη ενός ευρύτατου ενωτικού κινήματος για την Παιδεία που θα απαιτήσει στήριξη των μελών της ακαδημαϊκής κοινότητας, δημοκρατικό έλεγχο, βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων σπουδών και σύνδεσής τους με τη δημοκρατική ανέλιξη και τη βιώσιμη ανάπτυξη της ελληνικής κοινωνίας.